+ Odpowiedz na ten temat
Strona 114 z 123 PierwszyPierwszy ... 14 64 104 110 111 112 113 114 115 116 117 118 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,131 do 1,140 z 1224

Pod kocykiem w kratkę plotkujemy rok cały ;-)

  1. #1131
    venilia
    Mamuśka
    Cytat marciucha : Zobacz post
    I tu bez sensu, bo część szkół traktuje 6 jako nowe 5, a część jako ocenę za prace ponad program
    Bo ten system od początku był bez sensu. Wiadomo że uczniowie dążą do najlepszych ocen. A najlepsza jest 6. A jakie ponadprzeciętne osiągnięcia można mieć w 1 czy 2 klasie. Jeszcze rozumiem w liceum, olimpiady, konkursy. A teraz to właśnie każda szkoła tą 6 inaczej uznaje.


  2. #1132
    marciucha
    Super Moderator
    Cytat venilia : Zobacz post
    A jakie ponadprzeciętne osiągnięcia można mieć w 1 czy 2 klasie.
    no ale nie ma obowiązku dawanie 6 w klasach 1-3, poza ty,m uczeń dąży do najlepszych ocen, fakt, ale tez nauczyciel je wystawia, gdyby było jasne kryterium, ze 6 wszędzie tylko za ponadprogramowe osiągnięcia to by było jasne

    i nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś przez to najbardziej rąbnięty był tzw. konkurs świadectw.

    --- Dopisek ---

    Ogólnie ni bez 6 był rąbnięty, bo wiadomo, ze i w jednej szkole nauczyciele różnie oceniają


  3. #1133
    susiee
    Mamuśka
    Stokrotko byliśmy. Inna kobitka. Bardziej stanowczo i konkretnie. Powiedziala ze na moim miejscu pomyślałaby o telefonie do kuratorium.

    Mowi ze skupiłaby się na nadpobudliwosci.
    Ma plan spotkać się kilka razy zależnie od potrzeb. Chce chociaż raz poobserwować go w towarzystwie innego dziecka. Z jakimś chłopcem którym się opiekuje go umówić jednocześnie na wizytę.
    Zabroniła straszyć i bic. Czego nie robie rzecz jasna. Szkoła nie ma prawa działać w ten sposób.
    Mowi ze jest otwarta i jeśli trzeba to może pogadac z panią i wytłumaczyć jej jak postępować.
    Co dalej? No trzeba kontynowac wizyty i zobaczymy. Ma mieć badania typowe dla poradni. Intelekt. Itp.


  4. #1134
    marciucha
    Super Moderator
    Myślę nad komiksem dla Ptysia, taki już trochę doroślejszy, ale z dość wyraźnymi literami.
    ma Kajka i Kokosza, ale tam nadziubane.


  5. #1135
    venilia
    Mamuśka
    Cytat marciucha : Zobacz post
    no ale nie ma obowiązku dawanie 6 w klasach 1-3, poza ty,m uczeń dąży do najlepszych ocen, fakt, ale tez nauczyciel je wystawia, gdyby było jasne kryterium, ze 6 wszędzie tylko za ponadprogramowe osiągnięcia to by było jasne

    i nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś przez to najbardziej rąbnięty był tzw. konkurs świadectw.

    --- Dopisek ---

    Ogólnie ni bez 6 był rąbnięty, bo wiadomo, ze i w jednej szkole nauczyciele różnie oceniają
    4 i 5 też nie są obowiązkowe, starczą 2 skoro właśnie nie jest napisane, to jedni interpretują że trzeba dawać 6, a inni że 5. Chociaż trzebaby w prawie oświatowym pogrzebać jak to jest sformułowane obecnie. Ja tam nigdy 6 nie dawałam, ale i klasy starsze, i przez te lata mogły się zapisy w prawie pozmieniać.


  6. #1136
    marciucha
    Super Moderator
    Cytat venilia : Zobacz post
    4 i 5 też nie są obowiązkowe,
    wiesz o co mi chodzi


    Cytat venilia : Zobacz post
    a tam nigdy 6 nie dawałam,
    ja też nie


  7. #1137
    oLiCa
    Mamuśka
    Cytat marciucha : Zobacz post
    I tu bez sensu, bo część szkół traktuje 6 jako nowe 5, a część jako ocenę za prace ponad program
    I tak powinno chyba być.
    Tym bardziej, że mam wrażenie, że teraz się daje dzieciom zawyżone oceny na podbudowanie etc. Jakoś w moich czasach chyba nauczyciele ostrzej oceniali.

    Cytat venilia : Zobacz post
    U Heleny są A B C. Nie wiem czy A to odpowiednik 6 🤔 chyba tak. Też dostają dużo. Ale nawet w 1 klasie Helena dostawała B,C także nie tylko najlepsze. Nawet jedno E miała
    to tak po amerykańsku ?

    --- Dopisek ---

    Cytat susiee : Zobacz post
    Co dalej? No trzeba kontynowac wizyty i zobaczymy. Ma mieć badania typowe dla poradni. Intelekt. Itp.
    a będzie kontynuować wizyty u obu? czy u jednego?


  8. #1138
    marciucha
    Super Moderator
    Cytat susiee : Zobacz post
    Powiedziala ze na moim miejscu pomyślałaby o telefonie do kuratorium.
    pismo lepsze

    A jak w ogóle Maks na te wizyty, czy jeszcze nie był?


    U nas w grupie tez były takie dzieci, i potem pozostali, jak cokolwiek się stało, wskazywali ich jako winowajców, aleeeeeeee tez trafiali na fajnych wychowawców i dzieciaki, które koniec końców nie dały sobie w kaszę dmuchać i się wyprostowało.
    Teraz maja dwóch nowych do wyprostowania i wierzę, ze się uda


  9. #1139
    venilia
    Mamuśka
    Zajrzałam do zasad oceniania w szkole Heleny i tak (dotyczy klas 1-3):

    W ocenianiu bieżącym oprócz oceny opisowej stosuje się symbole literowe przypisane do
    odpowiednich poziomów opanowania przez ucznia wiadomości i umiejętności zgodnie
    z podstawą programową:
    • poziom A
    • poziom B
    • poziom C
    • poziom D
    • poziom E
    oraz następujące znaki:
    • „+”, „–”
    • „bz” – brak zadania
    • „np” – nieprzygotowanie, brak przyborów szkolnych,
    • „nb” – nieobecność na zajęciach
    Symbol „A” oznacza poziom najwyższy, a „E” najniższy.
    ➢ powyżej wymagań określonych w podstawie programowej:
    A
    B
    ➢ zgodnie z wymaganiami określonymi w podstawie programowej:
    C
    ➢ poniżej wymagań określonych w podstawie programowej:
    D
    E

    --- Dopisek ---

    Do kitu, jakieś krzaczki wyszły.

    --- Dopisek ---

    Cytat marciucha : Zobacz post
    wiesz o co mi chodzi
    Teoretycznie wiem, ale nieraz spotkałam się z podejściem nauczyciela: na 6 umie profesor na uczelni, na 5 ja, a wy na 4 co najwyżej, i to rzadko Także nawet 5 można inaczej zinterpretować.


  10. #1140
    oLiCa
    Mamuśka
    Cytat venilia : Zobacz post
    Do kitu, jakieś krzaczki wyszły.
    przed chwilkę zastanawialam się jak trudno nauczycielom używać tych szlaczków, a dzieciom i rodzicom zrozumieć


+ Odpowiedz na ten temat